-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1115 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چرا انسان با اين كه پوچي ظواهر فريبنده اين جهان را مي داند، تحت تأثير آنها قرار مي گيرد؟
خداوند براي برپاداشتن زندگي اين جهان، و فراهم آوردن صحنه امتحان و آزمايش براي انسان جهت بذل به كمالات روحي، وي را واجد يك سلسله غرايز - كه نياز او است- كرده و تمايلات است. انسان براي اين كه تحت تأثير اين مظاهر زندگي، عليرغم آگاهي از پوچي آنها قرار نگيرد، محتاج به خود سازي و مجاهده است، و تنها آرزوي اين كه تحت تأثير آنها قرار نگيرد، انسان را نيرومند و پيروز نمي سازد. اين كه جهاد با نفس. جهاد اكبر معرفي شده، رمزش همين است; زيرا اين خواست ها از درون انسان سرچشمه مي گيرد و اگر انسان بخواهد از آن ها فاصله بگيرد يا آنها را تعديل كند، بايد با خودسازي، تقوا، تسلط بر نفس و تسلط برخواسته ها باشد كه اين كار جز با تزكيه و تهذيب نفس ميسر نيست.
پس بعد از آگاهي و شناخت، بايد ايمان و عشق و تمرين و توسل را ضميمه نمود.پس تنها دانش كافي نيست. به همين دليل گفته اند ممكن است عالم به علم خويش عمل نكند، اما عاشق دنبال عشق و علاقه خويش مي رود. بايد با مقايسه آنچه ظواهر فريبنده مي دهند با آنچه واقعيت امر و روح و نوري كه با اطاعت خداوند عطا مي شود، به ايمان يقين برتري دست يافت كه ظواهر را تحت الشعاع خود قرار دهد. و اين همه، محتاج تزكيه، تعليم و تذكر است. كتابهاي تربيتي، ديني و خودسازي مسير را نشان داده اند.


ـ6ـ
كتب اخلاق بايد مطالعه شوند و همراه با تفكر، انديشه، عبرت اندوزي و تمرين به نيكي ها اين راه نه چندان آسان را طي كنيم.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ7ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.